SGS en Me'kaar maken Zuilen nóg leuker

Projecten ›› Utrecht ›› 2015 ›› SGS en Me'kaar maken Zuilen nóg leuker
De studenten van faculteitsvereniging SGS en de kinderen van de Kids Club slaan de handen ineen om de wijk Zuilen nog leuker te maken! De komende maanden gaan zij samen aan de slag om een leuke activiteit voor de buurt te organiseren.

Wijklessen
Tijdens de eerste wijkles maakten de studenten en kinderen kennis met elkaar. En wat bleek? Studenten en kinderen hebben erg veel overeenkomsten: allebei gaan ze naar school, hebben ze docenten, zijn er pauzes en vakanties en moeten ze toetsen maken. Een verschil wat werd opgemerkt was dat studenten toch nét iets vaker kunnen uitslapen dan de kinderen. Ook dachten ze samen na over wat ze tijdens dit project willen bereiken. Een voetbaltoernooi organiseren voor de wijk, een flessenactie om geld op te halen voor de Speelbus, lekkere hapjes maken voor de buurt… de kinderen zaten vol leuke ideeën.

"Het belangrijkste voor mij is de kinderen te laten zien wat ze allemaal kunnen"SGS en Me'kaar maken Zuilen nóg leuker, UtrechtJiska, Studievereniging SGS

Tijdens de tweede wijkles zijn deze ideeën verder uitgewerkt en een aantal mooie plannen ontstaan voor Zuilen. Zo willen de kinderen geld ophalen voor de Speelmee-bus met een skeelersponsorloop en een groot sporttoernooi voor de buurt organiseren. Om dit sporttoernooi te realiseren gaan de kinderen ook geld ophalen met een carwash. Voor de organisatie van het sporttoernooi zijn de kinderen in groepjes verdeeld met elk een eigen rol: team voorzitter, team sport en spel, team koken en team communicatie en pr. De komende wijklessen gaan de kinderen met hun eigen team, onder leiding van een student, aan de slag om het sporttoernooi tot een groot succes te maken. Wordt na de zomer vervolgd!

Verbindende activiteit
Woensdagmiddag 18 maart kregen de kinderen een rondleiding op de Uithof. Door middel van een fotospeurtocht leerden ze de plekken kennen waar de studenten vaak komen.

"Ik kan niet wachten tot ik hier ook mag studeren"SGS en Me'kaar maken Zuilen nóg leuker, UtrechtFarhyo, Kidsclub (Me'kaar)

Studenten: Faculteitsvereniging Sociale Wetenschappen SGS
Kinderen: Kids Club (georganiseerd door Me'kaar)
Wijk: Zuilen