Move nieuws van Februari 2017

28.02.2017 / Algemeen

Move wint Paul van Vliet Award 2017

Move heeft gisteren officeel de Paul van Vliet Award in ontvangst mogen nemen.

Naast Paul van Vliet zaten Olaf Vugts (lid van de Raad van Bestuur van de Efteling), Suzanne Laszlo (Directeur UNICEF) en Ton Liefaard (hoogleraar kinderrechten) in de jury. Nieuw dit jaar was de jongerenjury. Die bestaat uit een aantal afgevaardigden van het UNICEF Jongerenpanel.

UNICEF-ambassadeur Paul van Vliet over het uitreiken van de prijs: “Ik voel mij altijd twee keer per jaar jarig. Op mijn verjaardag en op deze dag. Het is prachtig om te zien hoe organisaties zich met hart en ziel inzetten voor kinderen in Nederland.”

UNICEF reikt elk jaar, in samenwerking met de Efteling, de Paul van Vliet Award uit aan een organisatie die zich inzet voor kinderen in Nederland. Behalve de award ontvangt de winnaar een bedrag van €10.000 beschikbaar gesteld door de Efteling.

Uiteindelijk besloot de jury unaniem dat Stichting Move eruit sprong. “Het is bijzonder dat studenten die net de kindertijd zijn ontgroeid de nieuwe generatie begeleiden om hun wijk op verschillende vlakken te verbeteren”, vertelt Phebe, lid van het UNICEF-jongerenpanel. Paul van Vliet vult aan “studenten en kinderen leren van elkaar, dat is een geweldige wisselwerking.”