Move nieuws van Mei 2015

20.05.2015 / Algemeen

Studentenactie groeit uit tot professionele stichting, 100ste project van Move!

Wat ooit begon als een initiatief van een paar studenten van roeivereniging A.U.S.R. Orca met een project in de wijk, is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een professionele stichting die actief is in vijf studentensteden in Nederland. Op woensdag 27 mei is in de Utrechtse wijk Hoograven, waar het allemaal begon, het 100ste project van Stichting Move feestelijk afgesloten.

“Het is ontzettend leuk om te zien hoeveel enthousiasme er is onder de studenten en scholen, dus we gaan met veel plezier op naar de volgende 100!” aldus Jacco van Mersbergen, de directeur van Move.

Voor het 100ste project organiseerden kinderen uit groep 7 van de Da Costaschool in Utrecht en studenten van studievereniging Perikles samen een afvaldag in Hoograven. Dit deden zij om de omgang met afval in de buurt te verbeteren. Op 27 mei om 12.30u werd er op het schoolplein een 'afvalrap' opgevoerd en om 14.30u werd na verschillende activiteiten de dag feestelijk afgesloten. Bekijk de video van ons 100ste project >
19.05.2015 / Algemeen

Move feestjes in mei

Er zijn ontzettend veel projecten in volle gang en na de meivakantie staan alweer een aantal feestelijke afsluitingen op de planning. Daar is iedereen van harte welkom om een kijkje te komen nemen. Hieronder een overzicht van alle geplande Move feestjes in mei:

• 19 mei in Leiden: Groep 8 van het Kompas en studenten van de Rode Kruis Studentendesk gaan gezonde snacks maken bij Resto van Harte met producten van de Albert Heijn. Ze maken smoothies, wraps, falafel, fruitbakjes en havermoutkoekjed. Van 13.00 uur tot 17.00 uur is er een buurtfeest waar Resto van Harte 500 verbindende burgers gaat uitdelen. Hier worden ook de hapjes van de kinderen gepresenteerd om aan de buurtbewoners uit te delen.
  • 27 mei in Utrecht: De kinderen van de Jules Verne School en zeilvereniging Histos vragen aandacht voor verkeersveiligheid met hun eigen campagne.
  • 27 mei in Utrecht *de 100ste feestelijke afsluiting van Move*: ‘De dag dat je nergens afval zag’, een grote schoonmaakactie in de wijk Hoograven en tevens de 100ste feestelijke afsluiting van Move.