Move nieuws van Februari 2014

27.02.2014 / Utrecht

Op bezoek bij de nieuwe burgemeester van Utrecht

Woensdag 26 februari mochten wij op bezoek bij de nieuwe burgemeester van Utrecht! Een erg leuk gesprek en de winnares van de stoeptegel ontwerpwedstrijd Wen Long overhandigde ons welkomstgeschenk. Binnenkort horen we waar de tegel geplaatst gaat worden.

Na ons bezoek schreef de burgemeester een teksje over Move en sloot hij zich aan bij ons Comité van Aanbeveling:

''Studenten en kinderen – een link tussen de leefwerelden van die twee groepen ligt niet direct voor de hand. Al wonen in Utrecht zowel veel kinderen als veel studenten. De Stichting Move brengt de twee leefwerelden van beide groepen dichter bij elkaar. In hun eigen wijk gaan studenten en kinderen samen aan de slag. Dat leidt tot gezamenlijke creaties: van sportactiviteiten tot prullenbakkenkunst of een nieuw speeltoestel. Tijdens de projecten leren beide groepen elkaar ook meteen beter kennen. Als Utrechts initiatief bereidt de Stichting Move haar activiteit inmiddels uit tot het hele land. Iets om trots op te zijn.''
27.02.2014 / Rotterdam

Move op museumnacht in Rotterdam

Zaterdag 8 maart presenteren de creatieve leerlingen van groep 8 van basisschool Het Landje en studenten van de Willem de Kooning academie hun kunstwerk tijdens de museumnacht in Rotterdam.

De studenten en kinderen zijn samen straatafval gaan recyclen en hebben er kunstwerken van gebouwd. Deze zijn te bewonderen in het Havenmuseum. Komt dat zien!
04.02.2014 / Algemeen

Winnaar stoeptegel ontwerpwedstrijd

Afgelopen weken stuurden de kinderen van basisschool St Jan de Doper en basisschool De Cirkel in Utrecht hun mooiste tekeningen naar ons toe. Ze wilden allemaal kans maken op hun eigen tekening op een stoeptegel voor de nieuwe burgemeester. De keuze was erg moeilijk vanwege de hoeveelheid mooie inzendingen maar de jury bestaande uit Jan Post, Renske Oosterwijk en Aylin van den Houten heeft unaniem besloten dat Wen Long onze winnaar is!

Op 26 februari overhandigen we samen met Wen Long de stoeptegel aan onze nieuwe burgemeester. We zijn erg benieuwd wat hij van het kunstwerk vindt.
04.02.2014 / Utrecht

Netwerkbijeenkomsten in volle gang

De netwerkbijeenkomsten in Utrecht zijn in volle gang. We hebben ondertussen al bijeenkomsten georganiseerd in Zuilen, Pijlsweerd-Ondiep, Vleuten – De Meern, Hoograven en West. Deze bijeenkomsten zijn voor iedereen die met de wijk te maken heeft, buurtbewoner, vrijwilliger en professional. De verschillende mensen en organisaties leren elkaar kennen en denken na over wat er beter kan in hun eigen wijk. Tot nu toe zijn de bijeenkomsten goed verlopen en zijn er al veel goede ideeën naar voren gekomen!

Komende weken gaan we nog aan de slag in Utrecht Oost en Lunetten. Wij hebben er zin in! Wil jij ook graag meepraten over jouw wijk maar heb je de bijeenkomst gemist? Geen zorgen, de bedoeling is dat deze bijeenkomsten elk half jaar georganiseerd gaan worden. Schuif de volgende keer gewoon aan.
Lees hier meer over de netwerkbijeenkomsten >>