Move nieuws van Januari 2013

25.01.2013 / Algemeen

Vijftien medewerkers!

We hebben het al een aantal keer aangekondigd, maar hierbij ook het werkelijke bewijs. Met de zes interns, twee nieuwe projectcoördinatoren en de ‘oude garde’ bestaat het Move-team inmiddels uit vijftien mensen en daar zijn we trots op!

En daar hebben we ons zevenkoppige bestuur nog niet eens bij meegerekend. Na ons jaarlijkse Move-etentje, legden we het bewijs vast onder de Dom!
04.01.2013 / Algemeen

Move opgenomen als case in onderzoek van Verweij-Jonker Instituut

Move is opgenomen in het 'Tien cases uit de pedagogische civil society – onderzoek' van het Verweij-Jonker Instituut. Een Nederlands Instituut voor onderzoek, advies en innovatie op maatschappelijk terrein.

“Het moet in de samenleving weer gewoner worden om uit vrije wil iets voor elkaar te doen dat bijdraagt aan een beter pedagogisch klimaat. Dat is het doel van het ZonMw-programma Vrijwillige inzet voor en door jeugd en gezin: de sociale omgeving en informele netwerken rond gezinnen versterken. Actieve burgers en vrijwilligers vormen het hart van de pedagogische civil society. Maar ook professionals kunnen hun steentje bijdragen, bijvoorbeeld door goed samen te werken met die vrijwilligers.” (Verweij-Jonker Instituut)

Over de samenwerking tussen vrijwilligers en professionals, zoals we die ook kennen bij Move, maakt het Verweij-Jonker Instituut een serie. Wij zijn ook in deze serie opgenomen en voelen ons vereerd! Download hier het volledige verslag!